Linki sponsorowane w Google (inaczej reklamy Google) to bardzo skuteczna forma dotarcia do potencjalnego klienta. Po wpisaniu przez internautę wybranych słów kluczowych, wyświetlane są one ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania.

Reklama taka nie dociera do osób przypadkowych, lecz do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. W praktyce oznacza to, że prawdopodobieństwo dokonania zakupu lub skorzystania z usługi jest bardzo wysokie, gdyż reklama jest odpowiedzią na konkretna potrzebę użytkownika. Wśród pozostałych zalet tej formy reklamy internetowej wymienić można też: szybkie przygotowanie i uruchomienie – np. zgodnie z terminem startu promocji w sklepie (w przeciwieństwie do organicznego pozycjonowania strony, gdzie na wynik oczekuje się co najmniej kilka tygodni) oraz tzw. „cost per click” – przy zakupie przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce płaci się wyłącznie za kliknięcia, a nie za możliwość wyświetlania reklamy w wynikach wyszukiwania.

Google AdWords


Chcesz się szybko dowiedzieć, na czym dokładnie polega system reklamowy Google (Google AdWords) pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google oraz na stronach współpracujących? Obejrzyj koniecznie poniższy filmik.